Faurecia - Brières
Case Study Faurecia - Brières

Belangrijke auto-industrie toeleverancier vertrouwd op Romer

Een autostoel is zowel een belangrijk onderdeel van de voertuigidentiteit en tevens het punt van het eerste fysieke contact tussen de bestuurder en het voertuig, de autostoel speelt ook een vitale rol in de bescherming van de passagiers. Faurecia ontwerpt en bouwt stoelen en fabriceert de belangrijkste componenten: frame, verstelmechanisme, zitting en bekleding. Vijf procent van de omzet van Faurecia wordt geïnvesteerd in research van veiliger, comfortabeler en aantrekkelijker stoelen, die minder wegen en kosten.

Meer dan twee-derde van de stoelonderdelen wordt vervaardigd in de eigen productiefaciliteiten van Faurecia. Het heeft haar positie verworven als leidende Europese stoelfabrikant, en een van de top drie wereldwijd, aan de grote omvang en de kwaliteit van haar aanbod. Faurecia zet deze knowhow aan het werk voor haar klanten en voorziet eindgebruikers in toenemende mate van gepersonaliseerde, luxueuse en veilige interieurs voor een goede prijs. Audi Q7 en A8, Citroën C4, BMW 3 serie, Renault Clio, Seat Leon, Toyota Yaris, Pontiac G6, Dodge Caliber, Ford S-MAX, Peugeot 207, Škoda Roomster en Volkswagen Eos – al deze nieuwe auto's zijn uitgerust met stoelen van Faurecia.

 

De fabriek in Brières werkt nauw samen met de zes ontwikkelingscentra in Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten en werkt in de nabijheid van ontwerpstudio's van automakers aan de definitie en goedkeuring van stoelen voor nieuwe modellen. Faurecia heeft een breed aanbod van inklapbare, verstelbare en opvouwbare achterbanken, die de voertuigdifferentiatie versterken. De R&D afdeling van Faurecia, gekoppeld aan het SDS (Share Development Services), is verantwoordelijk voor onder andere de controle van stoelprototypes.

 

Behalve de standaard controles worden op de stoelen verschillende metingen uitgevoerd met een gestandaardiseerde referentiedummy, geïnstalleerd volgens een precies protocol. Stéphane Laporte, verantwoordelijk voor deze tests en voor de controle van materiaal en prototypes, legt uit: ”De positie van het achterhoofd van de geïnstalleerd dummy moet binnen een vierkant vallen van 10mm x 10mm en het lichaam van de dummy moet in een vaste stand zitten met afwijkingen van niet meer dan 2 graden. Deze precieze positie (hoofdpositie en lichaamshoeken) definiëren de standaardhouding van de bestuurder in de auto…

Contact opnemen

Hexagon Metrology B.V. - Nederland, België en Luxemburg

Verkoop, service & ondersteuning Contactgegevens voor uw regio

» Contact

» Aanvraagfomulier

» E-Mail

Hexagon Metrology B.V.
Precision Center Benelux
Van Elderenlaan 1
5581 WJ Waalre
Nederland

Tel: +31 40 222 2210
Fax: +31 40 222 1715



Print Print